Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Introduktion av nyanställda

För varje ny medarbetare utses en introduktionsansvarig (till exempel handledare/ projektansvarig), som ansvarar för att hålla ihop introduktionen och boka in de möten som behövs. Den här informationen riktar sig till dig som ansvarar för en ny medarbetare och tydliggör vem som gör vad.

  • Anna Ekberg säkerställer att det finns arbetsplats och fast telefon.
  • Du ansvarar för att kontakta IT-tekniker Jan Johansson (Janne) i god tid innan den nyanställda börjar för att beställa dator och eventuell annan utrustning. Leveranstiden kan vara upp till 3 månader.
    jan [dot] johansson [at] biol [dot] lu [dot] se (jan[dot]johansson[at]biol[dot]lu[dot]se)

  • Du introducerar personen till forskningsprojektet och till relevanta personer.

  • Du tar emot, visar runt på CEC och fixar rumsnyckel hos Henrik Wendel. 
    henrik [dot] wendel [at] biol [dot] lu [dot] se (henrik[dot]wendel[at]biol[dot]lu[dot]se)

  • Du ser till att personen träffar HR-administratören så fort som möjligt. HR-administratören ordnar med LUCAT-inloggning, praktisk information samt går igenom HR-rutinerna. Boka ett möte i god tid!

  • Du ser till att personen träffar IT-tekniker Jan Johansson, som ser till att datorn fungerar. Om möjligt första dagen.

  • Du presenterar personen på första fredagsfikat, eller om du inte är där säkerställer att någon annan att gör det.

  • Du bokar in en tid med ansvarig linjechef första veckan, som presenterar CEC, hur vår internkommunikation fungerar och vad hans/hennes roll som chef är.

  • Du och ansvarig chef utser i förväg och i samråd en ”fadder” som förslagsvis är en annan person i samma situation (till exempel doktorand, postdoc), som får i uppgift att se till att personen känner sig välkommen, men även är den som kan svara på allehanda frågor.

  • Du ser till att presentera följande personer för den nyanställda:

  1. Anna Ekberg (tillförordnad administrativ chef) för att den nyanställda ska veta vem hen ska kontakta för frågor

  2. Caroline Unmack (ekonom) för ekonomifrågor

  3. Anna Maria Erling (kommunikationsansvarig)

  4. Rebecca Malmström (inköpsansvarig, för närvarande tjänstledig)

  5. Camilla King (medarbetarsidorna på webbplatsen)

  6. Wilhelm May (skyddsombud), Marianne Hall (biträdande skyddsombud)

  7. Lina Nikoleris (Lucris/Forskningsportalen)

Obligatorisk kompetensutveckling för ny personal (PDF, 177 kB, ny flik)

 

KONTAKT

Administrativ chef
Anna Ekberg
anna [dot] ekberg [at] cec [dot] lu [dot] se (anna[dot]ekberg[at]cec[dot]lu[dot]se)
070-399 70 78

HR-administratör
Felix Olofsson
felix [dot] olofsson [at] cec [dot] lu [dot] se (felix[dot]olofsson[at]cec[dot]lu[dot]se)
046 222 47 76

Administratör
Lena Söderberg
lena [dot] soderberg [at] cec [dot] lu [dot] se (lena[dot]soderberg[at]cec[dot]lu[dot]se)
046-222 41 91