Kursanalys: Styrning och styrmedel för en hållbar ekonomi MVES02, Höstterminen 2021

Kursansvarig: Carl Dalhammar
carl [dot] dalhammar [at] iiiee [dot] lu [dot] se (carl[dot]dalhammar[at]iiiee[dot]lu[dot]se)

Antal studenter: 11
Antal svar:
Betyg: 8 VG, 1 G, 2 ej färdiga

Kursanalys (PDF 158 kB, ny flik)

Sammanfattning av kursvärderingen

Detta är tredje gången kursen ges i nuvarande form. Kursen fick över lag bra betyg av studenterna. Exempelvis var det övergripande betyget (hur nöjd är jag med kursen) 4,6/5 (förra året: 4,8/5), och kursens relevans gavs 5,0/5 (förra året: 4,9/5).

Vad gäller arbetet med individuellt arbete ökade betyget till 4,4/5 detta år (jämfört med förra året: 4,1/5). Vi kan även notera att medelbetyget på individuellt paper var det högsta vi haft detta år, då 8/9 studenter fick VG. Vi erhöll inga kommentarer i kursvärderingen.

Vid kursavslutningen hölls en diskussion med studenterna, och den övergripande feedbacken var att allting flutit på bra i kursen.

Lärarlagets kommentarer

Detta är tredje gången som kursen ges. Årets studenter hade samtliga en väldigt bra inställning till studierna. Förra året var det lite fler studenter på kursen vilket gav en bättre dynamik, men det fungerade väldigt bra i år också.

Sammantaget fungera kursen bra och vi kommer att ha ett liknande upplägg för nästa kurs.

Utvärdering av förändringar sedan förra kursen

Inga större förändringar av kursinnehållet. Grupparbetet fungerade bra. Det individuella arbetet fungerade väldigt bra.