Tidrapportering
Denna instruktion gäller dig som ska lämna tidrapport för arbetad tid vid CEC.
Du som är intermittent anställd, timavlönad, ska rapportera din arbetade tid digitalt i Primula SSC. För att kunna rapportera behöver du en Lucat-inloggning. Om du inte har det så hör snarast av dig till den som är ansvarig för din anställning, eller till personaladministratör Madelene Johnn.
Om du även är timavlönad på andra institutioner gäller det att vara observant på att rutinerna kan skilja sig åt. Du måste koppla din rapport till rätt anställning i Primula SSC.
Rutiner på CEC
Så snart som möjligt efter att ditt arbete är slutfört, men senast den 3:e i månaden, ska du logga in med ditt Lucat-ID och själv rapportera in arbetade timmar.
Inloggningssida för Primula hittar du via medarbetarwebben.lu.se
Skriv i meddelanderutan/kommentarsrutan vem som är ansvarig för din anställning. Skapa en tidrapport per månad, och se till att koppla den till rätt anställning (om du har flera). Det går inte att blanda tider från olika månader i samma rapport. Det går inte heller att blanda konteringar i samma rapport.
Personaladministratör skickar mail till ansvarig uppdragsgivare för anställningen där uppdragsgivaren godkänner tiderna och anger kontering. Uppdragsgivarens svarsmail ska ha kommit personaladministratören till handa senast den 6:e i månaden.
Personaladministratören granskar och skickar vidare rapporten i Primula SSC, där den ska attesteras och gå till utbetalning.
Om du inte har ett konto i Nordea eller ett bankkonto som är anslutet till Nordea, behöver du fylla i uppgift om bankkonto.
Om att anmäla konto till Nordea på medarbetarwebben.lu.se
Här kan du notera dina timmar för att senare rapportera in dem i Primula:
Blankett för timarvodering, externa lärare (PDF, 128 kB, ny flik)
Blankett för timarvodering skrivningsvakter, TA-personal (PDF, 656 kB, ny flik)
Kontakt
Personaladministratör
Madelene Johnn
madelene [dot] johnn [at] cec [dot] lu [dot] se
046-222 47 76