Välkomstbrev Tillämpad miljövetenskap höstterminen 2021

Välkommen kursen Tillämpad Miljövetenskap (MVEN24) höstterminen 2021

Upprop och introduktion till kursen är måndagen den 1 november kl 10.15, i sal Raggmossan i Ekologihuset, Sölvegatan 37, Lund

Karta över kurssalar i Ekologihuset

Kurstid

1 november 2021 – 16 januari 2022

Schema

Bifogat finns ett preliminärt schema för kursen. Notera att bifogat schema är preliminärt och moment kan komma att ändras innan kursen börjar. Länk till schemat finns även på Miljövetenskaps hemsida. Uppdateringar av schemat publiceras på hemsidan fram till kursstart och därefter i Time Edit samt på kursplattformen Canvas.

Miljövetenskaps hemsida- miljovetenskap.lu.se
TimeEdit – timeedit.net
Canvas - canvas.education.lu.se

Kursansvarig

Håkan Wallander, 046-222 37 59
hakan [dot] wallander [at] biol [dot] lu [dot] se (hakan[dot]wallander[at]biol[dot]lu[dot]se)

Om du har frågor om kursen, kontakta kursansvarig.

Viktigt att veta

• Uppropet är obligatoriskt! Du förlorar din plats på kursen om du inte är närvarande vid introduktionen.
  • Om du inte vill gå kursen, ska du meddela studierektor/studievägledare Yvonne Persson samt avanmäla dig på http://www.antagning.se så snart som möjligt (så att ingen annan går miste om platsen).
  • Om du är antagen med villkor måste du senast vid kursstart visa att du är fullt behörig. Är du osäker på din behörighet, kontakta Yvonne Persson

yvonne [dot] persson [at] cec [dot] lu [dot] se (yvonne[dot]persson[at]cec[dot]lu[dot]se)

Kursinformation

Kursen består av föreläsningar, övningar och ett projektarbete som löper över hela kursperioden. Projektet utförs i grupper om 2-3 studenter. Observera att alla moment i schemat som benämns redovisning är obligatoriska (projektledning, systemanalys, metaanalys, och redovisning av projektet.)

Möten med handledare och kursledare är inte inlagda med exakta klockslag utan ni kommer överens om exakta tider med dessa personer vid kursstart. Ni kommer att arbeta med projektarbeten under tid som är markerad: ”eget arbete”.

Kursinformation, föreläsningar och annat material kommer att finnas på kurswebben Canvas. Du loggar in med ditt student-ID.

Canvas - canvas.education.lu.se
Att använda Canvas, studentguide – canvas.education.lu.se

Övrigt

På Lunds universitets hemsida under ”studera” kan du läsa om dina rättigheter och skyldigheter som student, om studieverkstaden som erbjuder hjälp och råd för studie och presentationsteknik, om pedagogiskt stöd om du har något funktionshinder eller läs- och skrivsvårigheter medmera.

Kontakta alltid studierektor/studievägledare Yvonne Persson vid behov av pedagogiskt stöd.

Lunds universitets hemsida – lu.se/studera

Välkommen till kursen!

Välkomstbrev för utskrift (PDF 220 kB, ny flik)