Foto på Anders Irbäck

Hybrid Monte Carlo simulation of polymer chains

• A. Irbäck

Summary, in English

We develop the hybrid Monte Carlo method for simulations of single off-lattice polymer chains. We discuss implementation and choice of simulation parameters in some detail. The performance of the algorithm is tested on models for homopolymers with short- or long-range self-repulsion, using chains with 16≤N≤512 monomers. Without excessive fine tuning, we find that the computational cost grows as N2+z′ with 0.641N∼Nν(ln N).

• Beräkningsbiologi och biologisk fysik - Genomgår omorganisation
  • Institutionen för astronomi och teoretisk fysik - Genomgår omorganisation

Sidor

Journal of Chemical Physics