Kursanalys: Styrning och styrmedel för en hållbar ekonomi MVES02, Höstterminen 2022

Kursansvarig

Carl Dalhammar
carl [dot] dalhammar [at] iiiee [dot] lu [dot] se (carl[dot]dalhammar[at]iiiee[dot]lu[dot]se)

Antal studenter

Betyg

5 VG, 1 G, 1 ej färdiga

Sammanfattning av kursutvärderingen

Detta är fjärde gången kursen ges i nuvarande form. Kursen fick överlag bra betyg av studenterna. Exempelvis var övergripande betyget (hur nöjd är jag med kursen) 4,6/5 (förra året: 4,6/5), och kursens relevans gavs 4,8/5 (förra året: 5,0/5).

Årets studentgrupp gjorde ett bra jobb, och alla utom en student fick VG på kursen.

Vi erhöll inga kommentarer i kursutvärderingen.

Vid kursavslutningen hölls en diskussion med studenterna, och den övergripande feedbacken var att allting flutit på bra i kursen.

När det gäller modulerna i kursen så fick några högre betyg av studenterna än tidigare år, medan några fick sämre betyg.

Lärarlagets utvärdering av kursen

Detta är tredje gången som kursen ges. Årets studenter hade samtliga en väldigt bra inställning till studierna och presterade bra.

Överlag tycker lärarna att kursen fungerat bra. Till nästa år kommer endast mindre ändringar att göras.

Utvärdering av förändringar sen förra kursen

Inga större förändringar av kursinnehållet. Grupparbetet fungerade bra. Det individuella arbetet fungerade väldigt bra.