Katarina Hedlund ny föreståndare på CEC

Montage av bild på Per respektive Katarina. Foton.
Katarina Hedlund (t h) är ny föreståndare på CEC efter Per Persson (t v) som avtackades strax före jul.

Katarina Hedlund är ny föreståndare på CEC sedan årsskiftet. Hon efterträder Per Persson, som i sin tur tagit steget vidare till rollen som dekan för Naturvetenskapliga fakulteten på Lunds universitet.

Katarina Hedlund, professor vid biologiska institutionen, har i många år varit ställföreträdande föreståndare för CEC. Hon har även varit studierektor för forskarutbildningen på CEC, och dessförinnan för grundutbildningen.

– Det blir lätt att ta över en så välskött organisation och jag ser fram emot nästa år, säger Katarina Hedlund.

Per Persson, professor i kemi som utsågs till föreståndare för CEC 2021, avtackades med tårta och kaffe och tal dagarna före jul. Han tillträdde som dekan på Naturvetenskapliga fakulteten den 1 januari.