Välkomstbrev: Klimatstrategiska metoder (MVEN18) vårterminen 2023

Vi vill hälsa dig välkommen till kursen Klimatstrategiska metoder. Vi hoppas att det ska bli en givande och intressant kurs för dig. I brevet hittar du viktig information om kursen.

Kurstid

2023-03-22 – 2023-06-04

Kursansvarig

Niklas Vareman, 046-222 09 06

Introduktion

Onsdagen den 22 mars 2023, klockan 09-10.00 i kurssal Mossen Väster i Ekologihuset, Sölvegatan 37 Lund.

Karta över kurssalar i Ekologihuset

Viktigt att veta

• Uppropet är obligatoriskt! Du förlorar din plats på kursen om du inte är närvarande vid introduktionen.
  • Om du inte vill gå kursen, ska du meddela studievägledare Helena Hanson samt avanmäla dig på http://www.antagning.se så snart som möjligt (så att ingen annan går miste om platsen).
  • Om du är antagen med villkor måste du senast vid kursstart visa att du är fullt behörig. Är du osäker på din behörighet, kontakta Helena Hanson.

helena [dot] hanson [at] cec [dot] lu [dot] se (helena[dot]hanson[at]cec[dot]lu[dot]se)

Schema

Preliminärt schema bifogas detta brev samt finns tillgängligt på Miljövetenskaps hemsida under kursen och även via schemaprogrammet TimeEdit. Efter kursstart kommer ändringar i schemat endast att visas i TimeEdit samt på kurswebben Canvas.

Webbschema MVEN18 – timeedit.net

Lärare på kursen

Niklas Vareman, Adelina Osmani, Dmytro Perepolkin, Henrik Hassel, Henrik Tehler, Jonas Johansson, Andrius Plepys, Jurate Plepiene

Lokaler

Huvudlokal är Mossen Väster i Ekologihuset. Enstaka föreläsningar kommer att vara i annan lokal, se schema.

Litteratur

Wamsler, C., (2013). Cities, disaster risk and adaptation. London: Routledge.

Material som görs tillgängligt under kursens gång.

Examination

Kursen examineras kontinuerligt och genom projektarbeten.

Kurshemsida

Vi kommer att använda Canvas som kurshemsida. Du kommer att få tillgång till kurshemsidan när du är registrerad på kursen. Där kommer du att hitta schema, kurslitteratur och annat material som är relevant för kursen. Mer information om detta ges på introduktionstillfället.

Canvas - canvas.education.lu.se

Att använda Canvas, studentguide – canvas.education.lu.se

Övrigt

På Lunds universitets hemsida under ”studera” kan du läsa om dina rättigheter och skyldigheter som student, om studieverkstaden som erbjuder hjälp och råd för studie och presentationsteknik, om pedagogiskt stöd om du har något funktionshinder eller läs- och skrivsvårigheter med mera.

Kontakta alltid studievägledare Helena Hanson vid behov av pedagogiskt stöd.

Lunds universitets hemsida – lu.se/studera

Om du har frågor om kursen, kontakta kursansvarig, niklas [dot] vareman [at] med [dot] lu [dot] se (niklas[dot]vareman[at]med[dot]lu[dot]se)

Välkommen till kursen!

Lärarlaget genom Niklas