Välkommen till kursen MVES13 Ett cirkulärt och biobaserat samhälle vårterminen 2023

Vi vill hälsa dig välkommen till kursen Ett cirkulärt och biobaserat samhälle. Vi hoppas att det ska bli en givande och intressant kurs för dig. I brevet hittar du viktig information om kursen.

Med vänliga hälsningar,

Lärarlaget genom Helena

Kurstid

2023-01-16 – 2023-03-21

Kursansvarig

Helena Hanson
helena [dot] hanson [at] cec [dot] lu [dot] se (helena[dot]hanson[at]cec[dot]lu[dot]se)

Upprop

Kursen inleds med ett upprop och introduktion måndagen den 16 januari 2023, 10.15 - 12.00 i Mossen Väster i Ekologihuset.

Viktigt att veta

• Uppropet är obligatoriskt! Du förlorar din plats på kursen om du inte är närvarande vid introduktionen.
  • Om du inte vill gå kursen, ska du meddela studievägledare Helena Hanson samt avanmäla dig på http://www.antagning.se så snart som möjligt (så att ingen annan går miste om platsen).
  • Om du är antagen med villkor måste du senast vid kursstart visa att du är fullt behörig. Är du osäker på din behörighet, kontakta Helena Hanson

Lärare

Helena Hanson, Johanna Alkan Olsson (Centrum för miljö och klimatforskning) samt förläsare från olika delar av Lunds universitet, se schemat.

Lokaler

Mossen Väster/Öster i Ekologihuset samt grupprum i Ekologihuset och Biologihuset.

Schema

Ett preliminärt schema (OBS!) bifogas. Kursens schema finns även på Miljövetenskaps hemsida under kurser. Uppdateringar av schemat publiceras på hemsidan fram till och med kursstart. Därefter visas eventuella schemaändringar endast i schemaverktyget TimeEdit samt på kurshemsidan på Canvas.

Miljövetenskaps hemsida- miljovetenskap.lu.se

TimeEdit – timeedit.net

Litteraturlistan finns tillgänglig via Miljövetenskaps hemsida under kursen.

Litteraturlista 2023

Läsanvisning

Kommer att finnas på kurshemsidan (Canvas)

Examination

Kursen examineras kontinuerligt enligt kursplanen.

Närvaro

Vissa moment är obligatoriska. Dessa är markerade i schemat. Om du ej kan delta får du göra en mer omfattande uppgift för att momentet ska godkännas.

Kurshemsida

Vi använder kurswebben ”Canvas” Du loggar in i systemet med ditt student-ID.

Canvas - canvas.education.lu.se

Att använda Canvas, studentguide – canvas.education.lu.se

Övrigt

På Lunds universitets hemsida under ”studera” kan du läsa om dina rättigheter och skyldigheter som student, om studieverkstaden som erbjuder hjälp och råd för studie och presentationsteknik, om pedagogiskt stöd om du har något funktionshinder eller läs- och skrivsvårigheter med mera.

Kontakta alltid studierektor/studievägledare Yvonne Persson vid behov av pedagogiskt stöd.

Lunds universitets hemsida – lu.se/studera

Välkommen till kursen!