Naturvetenskap: Hållbar utveckling för jorden, livet och miljön (7,5 hp) - höstterminen 2023

Vill du lära dig mer om hållbar utveckling ur ett naturvetenskapligt perspektiv men saknar naturvetenskaplig bakgrund? Då är detta kursen för dig!

På den här kursen får du lära dig grundläggande principer för att förstå begreppet hållbar utveckling ur ett naturvetenskapligt perspektiv. Kursen ger kunskap om ekosystemens grundläggande funktioner, globala energi- och resursflöden samt om vilka samhälleliga processer som styr människans samspel med dessa.

Som student på kursen får du även en inblick i hur arbetet med hållbar utveckling ser ut på lokal, regional, nationell och global nivå, däribland arbetet med FN:s 17 globala mål för hållbar utveckling, och hur de olika nivåerna hänger samman. Kursen består av både teoretiska och praktiska moment.

Behörighet & urval, anmälan och antagning

På Lunds universitets centrala webbplats hittar du kursplan, behörighet & urval, anmälan & antagning inklusive senaste antagningspoäng.

Mer om kursen

Kurskod: MNXD11
Poäng: 7,5 hp
Nivå: Grundnivå