apr

Biologisk mångfald på skolgården - för lärande och upplevelse

18 april 2023 13:00 till 16:00 | Seminarium
Fotografi på två barn som tittar på småkryp i en gräsmatta.

Hur kan lärare fånga barnens nyfikenhet på sin omvärld, och uppmuntra barnen att upptäcka och gynna den biologiska mångfald som finns i deras direkta närhet? Välkommen på en interaktiv eftermiddag med inspiration och spännande föreläsningar på ämnet, samt möjligheten att praktiskt prova på ett nytt, pedagogiskt material för att utforska skolgårdens biologiska mångfald.

Om evenemanget

Plats: