Forskare kan söka finansiering för doktorandtjänst inom miljövetenskap och Agenda 2030

People and apple tree in sun. Photo.
Foto: Charlotte Carlberg Bärg

Cenntrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC) utlyser möjlighet att söka finansiering för ett doktorandstipendium inom miljövetenskap vid Naturvetenskapliga fakulteten och Forskarskolan Agenda 2030.

Forskare inom miljövetenskap ges nu möjlighet att söka stipendium för en doktorandtjänst inom miljövetenskap. Doktoranden kommer att arbeta vid Naturvetenskapliga fakulteten och vara ansluten till Forskarskolan Agenda 2030 vid Lunds universitet.

Ansökningsdeadline är 31 maj 2021.

Observera att det är forskare, och inte doktoranden, som ansöker om denna finansering. De nya doktorandtjänsterna vid Forskarskolan Agenda 2030 kommer att annonseras gemensamt 30 augusti 2021.

Instruktioner för ansökan och information om vilka forskningsområden som kan söka, på CEC:s engelska hemsida - cec.lu.se.