Koordinator sökes till Marint centrum i Simrishamn

Marint centrum i Simrishamn. Foto.
Marint centrum i Simrishamn. Bild: Tina Schedvin.

Nu annonserar CEC/Lunds universitet och Simrishamns kommun efter en koordinator till det nya forsknings- och innovationscenter som parterna gemensamt håller på att etablera i Simrishamn.

Vid Marint centrum i Simrishamn kommer det att bedrivas forskning om marin miljö och ekosystem, marina näringar och kustbygd, samt vatten. Inom dessa områden ska samarbetet mellan Lunds universitet och Simrishamns kommun stimulera forskning och kunskapsuppbyggnad, miljöåtgärder, innovation och utveckling. Marint centrum är en mötesplats med det övergripande syftet är att verka för en god miljö i Östersjön, ett hållbart marint näringsliv och en stärkt utveckling av Simrishamns kommun.

Mer om forskningsmiljön Marint centrum på cec.lu.se