Sex forskningstjänster utlysta

Människor sitter i solen utanför en byggnad. Foto.
Centrum för miljö- och klimatforskning, CEC, Ekologihuset. Foto: Kennet Ruona.

Under sommaren utlyser Centrum för miljö- och klimatforskning (CEC) sex nya tjänster inom det strategiska forskningsområdet BECC (Biodiversitet och Ekosystemtjänster i ett föränderligt klimat).

Biträdande universitetslektor i ekologisk-ekonomisk modellering

Den anställde förväntas spela en nyckelroll i CEC:s modelleringsgrupp och driva utveckling och användning av ekologisk-ekonomisk modeller i nära samarbete med forskare på CEC, samt vara ansvarig för markanvändningsmodeller, biologisk mångfald och ekosystemtjänster inom det strategiska forskningsområdet BECC (Biodiversitet och Ekosystemtjänster i ett föränderligt klimat).

Den biträdande lektorn kommer också att vara aktiv när det gäller dialog med avnämare, genom att utveckla kontakter med relevanta organisationer inom de gröna näringarna inklusive statliga myndigheter.

Sista dag för ansökningar: 2017-09-14

Mer information och ansökan på lu.varbi.com

Fem postdoktortjänster inom klimatets påverkan på ekosystem och biodiversitet

Sista dag för ansökningar: 2017-09-14